reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Bogdana Micovčinová

Bogdana Micovčinová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zvyknem neveriť hodinkám, pretože keď sa na ne pozriem, na sekundu zastanú a ja mám sekundový pocit, že sú pokazené. Potom zase fungujú.http://redslavesfromspace.blogspot.sk/ Zoznam autorových rubrík:  Šťastná sedmičkašťastie, len v našej duši rastNezaradené

reklama

Nezaradené

Smrteľnosť

Bogdana Micovčinová

Smrteľnosť

  • 28. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 186x
  • 0
Revolúcia, vôľa a iné ,,tragédie“ (1)

Bogdana Micovčinová

Revolúcia, vôľa a iné ,,tragédie“ (1)

,,Oni nerozumejú, že je to tak blízko...“ v mojej mysli zvučali slová, ktoré som ukradla z rozhovoru, ktorí viedli dvaja Ukrajinci počas čakania na predstavenie Majdanské denníky.

  • 12. júl 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 679x
  • 2
Romeo vyčíta Shakespearovi smrť Júlie

Bogdana Micovčinová

Romeo vyčíta Shakespearovi smrť Júlie

  • 28. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 195x
  • 0
mladosť alebo spomienky na život

Bogdana Micovčinová

mladosť alebo spomienky na život

Myslela som, že keď budem hrešiť, pocítim v slasti hriechu život...

  • 28. máj 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 218x
  • 2
Pán Montecristo je vaším odrazom vo výklade s topánkami

Bogdana Micovčinová

Pán Montecristo je vaším odrazom vo výklade s topánkami

Pán Montecristo, počas detstva že vraj Zaconne, neprebral matkine dievčenské meno a ani meno svojej ženy, pretože žiadnu nemá, je zákonne slobodný a teda meno Montecristo je len mrzkým tajomstvom jeho prítomnosti. Mne sa tak vidí, že som ho pár krát stretla na Kamennom námestí, asi raz na prechádzke pri Dunaji a viackrát v krčme na Mlynskej doline ako nenápadne sám pije Captaina Morgana. Koniec koncov i pán M. je námorník.

  • 18. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 390x
  • 0
reklama
Drahý priateľ

Bogdana Micovčinová

Drahý priateľ

Drahý priateľ,  z hĺbky svojho srdca sa Ti ospravedlňujem, že som Ti nenapísala skorej, no mala som na to svoje dôvody. Nebolo to nič veľké. Nemysli si. Len malé drobnôstky, ktoré by sa dali jednoducho preklenúť zopár riadkami a pár úprimnými slovami. Hanbím sa, pretože v skutočnosti moje dôvody boli menšie ako moja pohodlnosť, no teraz mám pocit, že napísať Ti, je nevyhnutnosť.

  • 30. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 574x
  • 1
Je to moja pravda a je úplne bezvýznamná

Bogdana Micovčinová

Politika Je to moja pravda a je úplne bezvýznamná

Na zasadnutí medzinárodného diskusného klubu Valdaj (2014) Vladimír Putin hovoril aj toto: ,,čo sa týka nášho správania na Kryme, hovoril som už o tom mnohokrát, ale môžem to zopakovať. Jedná sa o článok 1 odstavec 2 Charty OSN právo národov na sebaurčenie. Všetko je to tam uvedené a nielen ako právo národa na sebaurčenie, ale priamo ako cieľ OSN. Nerozumiem, prečo ľudia z Krymu nemajú mať rovnaké práva ako povedzme ľudia z Kosova. Je to hlúposť, s ktorou nikdy nebudeme súhlasiť. To bolo po prvé, po druhé, čo je veľmi dôležitá vec, o ktorej nikto nehovorí a ja by som na to chcel upozorniť. Čo sa stalo s Krymom? Po prvé, v Kyjeve sa odohral štátny prevrat. Nech si kto chce, hovorí, čo chce, ale podľa môjho názoru došlo k ozbrojenému uchopeniu moci. Ľudia v mnohých regiónoch krajiny sa potešili, pretože netušili k čomu to dovedie. V niektorých regiónoch sa zľakli, že sa k moci dostali ľudia s postrannými úmyslami, nacionalisti s pravicovým a neonacistickým presvedčením. Ľudia sa zľakli a v Kryme vyhlásili referendum...“

  • 20. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 615x
  • 3
hlavu hore

Bogdana Micovčinová

hlavu hore

  • 31. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 179x
  • 0
Každý dvor má svojho šaša

Bogdana Micovčinová

Politika Každý dvor má svojho šaša

,,Drahí kolegovia, poslanci, drahí občania Ukrajiny, upriamte svoju pozornosť, v sále parlamentu sedí zradca Symonenko a vychádzajú dievčatá z jeho strany a obraňujú ho a on sa pod ženskou sukňou schoval. Príď sem a povedz nám, za koľko si domovinu svoju predal. Ty prečo cestuješ do Moskvy? Bezmežník nešťastný, koľko peňazí míňaš na protivládnu činnosť?

  • 26. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 942x
  • 0
Počujeme hlas Krymských Tatárov?

Bogdana Micovčinová

Politika Počujeme hlas Krymských Tatárov?

Podpredseda Medželisa Achtem Čijhoz v rozhovore s Tatianou Urbanskou tvrdí, že podľa jeho názoru, dnešné prehľadávania domov nie sú varovania, ale nesú demonštratívny a plne vysvetliteľný charakter zastrašovania obyvateľstva. Hovorí, že takéto prehliadky sa dejú najmä skoro ráno. V čase, ktorý je historický vrytý do pamäte každého Krymského Tatára. Čas, kedy sa konali deportácie tohto národa roku 1944. Achtem Čijhoz zdôrazňuje, že všetko toto je bezprávie, dokonca aj vrámci tých zákonov, ktoré im deklarovalo Rusko.

  • 28. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 40
reklama
Prečo sa tak jednoducho zabúda na výnimočnosť?

Bogdana Micovčinová

Prečo sa tak jednoducho zabúda na výnimočnosť?

,,Pochopil, že mu je nielen blízka, ale že teraz už ani nevie, kde sa končí ona a kde sa začína on. Pochopil to z mučivého pocitu rozdvojenia, ktorý sa ho v tomto okamihu zmocnil. V prvej chvíli sa urazil, no v tom istom zlomku sekundy pocítil, že ona ho uraziť nemôže, že ona je on. V prvej chvíli sa cítil podobne ako človek, keď nečakane dostane silný úder do chrbta ­– obráti sa plný pomsty a hnevu, aby odhalil útočníka, keď tu zistí, že sám sa nechtiac buchol a hnevať sa nemá na koho, bolesť musí teda zniesť a utíšiť ju.“ Anna Karenina L.N.Tolstoj

  • 9. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 586x
  • 0
Ukrajina nezabúda

Bogdana Micovčinová

Ukrajina nezabúda

,,Protesty sme začali my, študenti univerzity Ivana Franka v Ľvove. Bolo to v čase, kedy sme sa dozvedeli, že Janukovič nechce podpísať asociačnú dohodu s EÚ. Vyšli sme pred univerzitu a protestovali v čase, keď o majdane v Kyjeve nebola ani zmienka. Náš dekan, rektor, pedagógovia nás podporili. (v tomto období bol rektorom prof. Ivan Vakarčuk, otec slávneho, ukrajinského speváka a frontmana skupiny Okeán Elzy- Vjačeslav Vakarčuk)

  • 9. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 968x
  • 70
Boh je už asi zúfalý

Bogdana Micovčinová

Politika Boh je už asi zúfalý

Plačúce nahé dievčatko s popáleninami na duši i tele, beží ako o život. Do slova a do písmena. Beží o život pred vojnou, zbraňami a napalmom. Na jej tvári vidieť číre utrpenie, bolesť a akoby nedorozumenie. Prečo ona? Prečo oni? Fotografia Nicka Uta obletela celý svet. Symbol utrpenia, vojny vo Vietname.  ,,Bože, prečo si to dopustil?“  ,,To nie ja, to vy. Ľudia.“

  • 31. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 625x
  • 32
Prečo netreba hádzať drobné do fontány

Bogdana Micovčinová

Prečo netreba hádzať drobné do fontány

Vo vzduchu cítiť vôňu orgovánu a počuť útržky nekonvenčných rozhovorov. Stojím chrbtom otočená ku kamennej fontáne a v ruke držím mincu pre šťastie. Hodím ju za seba a verím, že som trafila. Zazdalo sa mi, že som začula krehké čľupnutie.

  • 21. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 226x
  • 3
Blázni, ktorí definujú šťastie

Bogdana Micovčinová

Blázni, ktorí definujú šťastie

Patrím medzi tých dobrodruhov, ktorí by sa neváhali postaviť na trávnatý porast najbližšej križovatky a pozorovať  prechádzajúce autá, poprípade zdraviť potulných pocestných či pri nevraživom trúbení  štvornohých vozidiel, predstaviť si sladkú Ódu na radosť a radostne tancovať až do západu slnka. Potom by sa začal iný príbeh. Večná rozprávka tisíc a jedna hviezda a ja by som bola len šepkár hlavných hviezd.  Stála by som tam na veky vekov a nič by mi nechýbalo. Jedine ja a moja číra spokojnosť. Ach, áno, bosorky sa predsa stretávajú na križovatkách.

  • 25. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 799x
  • 1
reklama
čarodejnica

Bogdana Micovčinová

čarodejnica

  • 24. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 230x
  • 0
KRUH

Bogdana Micovčinová

KRUH

  • 5. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 272x
  • 1
Ďakujem za myšlienky

Bogdana Micovčinová

Ďakujem za myšlienky

Hľadela som na obrovský plagát pripevnený na popraskanej stene. Pod ním ležali vence a horeli sviečky. Fúkal vietor a bolo chladno, tak ako zvykne bývať len na Ukrajine, no sviečky i napriek tomu horeli.

  • 24. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 461x
  • 2
Nápady, ktoré inšpirujú svet

Bogdana Micovčinová

Nápady, ktoré inšpirujú svet

S geniálnymi nápadmi je to tak, že ich sila, ktorá by prispela ku všeobecnému blahu ľudstva, trvá približne prvých pár sekúnd, minút, hodín, no žiaľ potom sa dostavia pochybnosti, ktoré majú tendenciu všetko zruinovať.

  • 22. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 644x
  • 2
Slová a ozveny

Bogdana Micovčinová

Slová a ozveny

...lebo pre mňa existujú len blázni, ľudia zbláznení do života, zbláznení do debát, zbláznení do spasenia... Jack Kerouac, Na ceste

  • 7. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 357x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu