Ako správne vyrozprávať vlastný príbeh?

Autor: Bogdana Micovčinová | 19.2.2014 o 1:31 | Karma článku: 2,70 | Prečítané:  505x

Niekto verí v osud, niekto na náhody, ale po tomto svete chodí ešte stále zopár bláznov, ktorí veria na šťastné konce. Samozrejme, úspešnému ukončeniu príbehu, musí predchádzať istý predslov, poďakovanie, úvod, rozdelený do viac či menej vydarených kapitol, jadro, ktoré je rozhodujúce, pretože určuje to, ako sa príbeh skončí a napokon záver . Ach, kto bol ten, kto vytvoril konce? Vari to bol šialený umelec, ktorý sa už dávnejšie rozlúčil s pohárikom  a dal za svojim zhýralým zlozvykom  (ne)konečnú bodku?

Problém nastane však vtedy, keď kniha nemá čitateľov, pretože bez nich je to len bezduché rozpavaníčko. Preto je dôležité nájsť si okruh správnych čitateľov. Musíme sa teda inšpirovať najlepším, večným géniom všetkých čias, Forestom Gumpom.  Tento pomerne slávny pán už v stredných rokoch s malým nasledovníkom v rodokmeni, začal rozprávať svoj príbeh celkom cudzím ľudom na obyčajnej drevenej lavičke. Mal však výhodu, nosil pri sebe cukríky, čiže bežné zlanárenie ľudí sa týmto nedietovým prostriedkom stálo  úspešným. Bohužiaľ časy sa menia a vy pri sebe musíte nosiť viac ako len cukríky, takže odporúčam buď peniažky, alebo šteniatka, ale no tak, tie má každý rád.

No a potom už len rozprávate, čo vám hrdlo ráči. Odporúčam, aby ste si veľmi nevymýšľali, ale nemôžem vám to zakázať. Berte do úvahy však to, že keď niekomu poviete, že  vám v roku 1993 pelikán ukradol mobil, tak vám uverí len ten, kto mál v tej dobe mobil, čiže isto nejaká podivná menšina. Hovorte vždycky nahlas a hrdo, pretože všetko, čo ste v živote vykonali alebo ešte stále konáte, sú vaše rozhodnutia, chyby a názory, takže bolo by dobré sa za ne nehanbiť.

Keď skončíte, presvedčte sa, že poslucháč tam ešte stále je. Ak tam ešte stále sedí, všimnite si ako sa na vás pozerá alebo zazerá, pretože je dosť možné, že pri druhej možnosti, ste nejakému človeku obsadili miesto na spanie, v tomto prípade sa nenápadne vzdiaľte, môžete sa dokonca aj ospravedlniť.

Ale ak váš príbeh je skutočne zaujímavý, môže pritiahnuť masy a šíriť sa ústnym podaním z generácie na generáciu. To sú chvíle, keď konce nejestvujú. Z toho vyplýva, že konce sú relatívne, treba sa sústrediť na jednoduché tu a teraz a byť taký šťastný ako sa len dá.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?